Åben skole

Børnehaven på golfbanen

Eltang Skole og Børnehave har en lang tradition for at arbejde med begreberne åbenhed og åben skole. Det har altid været en værdi for os at komme op over bakkerne og ude at møde verden ligesom vi gerne inviterer personer og organisationer ind i vores verden. Vi har:

• Samarbejde med musikskolen om diverse musikprojekter. Skolen betaler endvidere ”Ind i musikken” til børnehaveklassen.
  • Samarbejde med menighedsråd og kirke. Vi afholder forskellige arrangementer og har to kirkekor + et minikonfirmandhold.
  • Samarbejde med golfklubben, hvor alle elever i skole og børnehave er medlem og bruger golfbanen som læringssted. Elever har deltaget i udvikling af baner, faciliteter og storkerede.
  • Samarbejde med teknisk forvaltning om energi, etablering af læbælter og skovrejsningsprojekt i den nye bebyggelse i Eltang
  • Samarbejde med borgerforeninger og teknisk forvaltning omkring etablering af stier og stisystem i Birkemosen
  • Samarbejde med de lokale virksomheder om renholdelse. Elever har samlet skrald og modtaget støtte til skolerejse.
  • Samarbejde med renovationsafdelingen om affaldskoncept til byens skoler
  • Samarbejde med vandværket
  • Samarbejde med forældre om undervisning i klasserne
  • Samarbejde med Naturskolen
  • Samarbejde med UC-syd, hvor skolens personale er vejledere for pædagogstuderende.
  • Internationalt samarbejde – Comenius og Nordplus samt UC-college i Holland og venskabsbyer
  • I perioder er der samarbejde med spejderne og gymnastikforening
  • Undervisningen i BID giver alt efter hvad vi har på programmet skiftende samarbejdspartnere
  • Endvidere benytter vi os af, hvad der er tilbud fra Nikolaj, Trapholt, Koldinghus, Stadsarkivet etc.
Rollespil på Houens Odde